Sociale veiligheid en omgaan met agressie
Uw werk als beroepschauffeur is meer dan het vervoeren van goederen van plek a naar b. Voor anderen bent u de eerste indruk van het bedrijf waarvoor u werkt. Leer hoe u uzelf en uw bedrijf nog beter (re)presenteert en schrijf u in!
of bekijk prijzen
De beroepschauffeur communiceert dagelijks vele malen met klanten, collega’s en onbekenden. Veelal communiceren de chauffeurs onbewust op een manier die hij zichzelf in de loop van de jaren heeft aangeleerd. De chauffeur is het visitekaartje van de organisatie; het eerste contact van buitenstaanders met het bedrijf loopt vaak via de chauffeur.
Deze cursus leert u om onder verschillende omstandigheden op een professionele manier te communiceren.
Doelgroep
Chauffeurs nationaal en internationaal, met name met personenvervoer
Doel
Na afloop van de cursus bent u in staat om aan te geven wat het belang van een goede beroepshouding is. Ook bent u er meer van bewust hoe u representatief blijft voor uw functie tijdens de uitvoering van uw werk.
Programma Sociale veiligheid en omgaan met agressie
De onderwerpen die tijdens deze training worden behandeld vormen de basis van professioneel communiceren. De praktijkgerichte training geeft zoveel mogelijk handvatten die direct tijdens de dagelijkse werkzaamheden toepasbaar zijn. De aangeboden theorie is hierbij ondersteunend.
- Theoriegedeelte
- Verbale en non-verbale communicatie
- Feedback technieken
- Conflict- en stresshantering
- Soorten agressie
- Kenmerken agressief gedrag
- Bestrijding van agressie
- Vaardigheden om met agressie om te gaan
- Praktijkgedeelte
- Conflict- en stresshantering
- Feedback geven en ontvangen
- Omgaan met agressie
Locatie
De opleiding vindt plaats op de hoofdvestiging Osseforth Opleidingen Sittard-Geleen in Elsloo.
Certificaat
Aan deze training is geen examen verbonden, deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.
Duur en waarde nascholing
De cursus duurt 1 dag en telt voor 7 uur nascholing.
Overige bijzonderheden Sociale veiligheid en omgaan met agressie
- Bij voldoende aanmeldingen of specifieke wensen kan de gehele cursus in-company worden gegeven
- Tijdens de cursusdag is inbegrepen koffie, thee en een lunch
U bent belangrijk
Osseforth Opleidingen Limburg streeft naar constante kwaliteit. Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel. Op Springest.nl/Osseforth leest u hoe andere kandidaten Osseforth Opleidingen Limburg ervaren. We stellen het erg op prijs als u na afloop van de cursusdag Sociale veiligheid en omgaan met agressie uw ervaring wilt delen.
Waarom u kiest voor Osseforth Opleidingen Limburg
- Opleidingen met hoog slagingspercentage
- Klanttevredenheid van gemiddeld cijfer 8,8 bij Springest
- Dé trendsetter in opleidingen al meer dan vier decennia lang!
Voor algemene informatie over nascholing code 95 bezoekt u de pagina Nascholing Code 95.